La Carpa

Er is hier een theatergroep voor kinderen die het zó leuk doet! Ieder jaar als ze hier komen ben ik weer (blij) verrast! Gisteren speelden ze in Roquetas en we hebben genoten. Vandaag spelen ze in Aguadulce en morgen in de Urbanisatie van Roquetas. Iedere dag een andere voorstelling. Aguadulce gaan we zeker ook heen en misschien ook wel naar de urba. Dat is een stuk verder weg maar ze zijn echt wel de moeite waard!

En we zijn al een beetje bij elkaar aan het zoeken wat we meenemen naar Trevelez. Zaterdagochtend vertrekken we voor een week. Tent, slaapzakken, voetbal, boeken, tekengerei, zwemspullen, kleren voor op t paard want vlakbij is een manege waarvandaan routes door de Sierra Nevada gereden worden. Kinderen mogen bij de ouders voorop het paard! Komt helemaal goed!

Nu nog zien dat ik het allemaal in de auto krijg...

Mario Park

Van 11 tot 19 uur heeft Fran in het water gelegen. Van de glijbanen, onder de waterval, in het golfbad. Alleen om te eten hebben ze hem er tussen de middag een half uur uit gevist..

Om drie uur ben ik ook gegaan. Was leuk, en gezellig zo'n grote club. Fran heeft mij helemaal niet meer nodig hoor. Hij wil niet meer samen met zijn moeder in een band van de glijbaan maar met een vriendje. Ook door de donkere tunnelglijbaan. Hij wordt groot! Ben ik maar samen met een vriendje dat nog niet zo dapper was in een band naar beneden gegleden..

Deze foto zegt het wel; Fran heeft genoten.

Toen we weggingen zei hij; 'Als ik heel veel gespaard heb ga ik hier iedere dag naar toe, van als het licht wordt tot dat het donker wordt!'

Zondag

Bank gehangen, boek uigelezen. Fran heeft de hele dag zitten knippen en plakken. Met de tv erbij aan. Het was erg warm en vochtig. Ik heb de auto gewassen, de buganvilla gesnoeid, de vloeren gedaan.

's Middags zijn we naar de film geweest, de nieuwe Harry Potter. Leuk! En zo lekker koel in de bios!!! Koud kun je eigenlijk wel zeggen..

Ook nog een nieuwe bikini gescoord. Kan ik weer 'netjes' naar het zwembad/strand. Dat viel nog niet mee. Het is uitverkoop en er is bijna geen bikini meer te krijgen, en dat met nog zeker 2 mnd zomer te gaan!!

San Jose

Het waaide ontzettend, maar we waren toch naar San Jose. In de Barronal waar we normaal altijd zijn was het niet uit te houden van de zand die om je oren geblazen werd maar een baai ernaast was het goed toeven. Fran ving vissen en krabben.

En we liepen een eind langs de kust. We sprongen van de rotsen in kleine natuurlijke zwempooltjes. We schaakten en ik las een boek ('Zus' van Siska Mulder).

Fran deed een tukkie en daarna gingen we op huis aan. Eerst nog een ijsje in het dorp.....We hadden alles mee om weer een nachtje te blijven maar met deze wind is het niet echt lekker. Eten koken met zand erin en zo...Bovendien ben ik ook aardig verbrand en dan is het wel lekker om koud te douchen en morgen niet meteen weer in de zon te zitten.

Verjaardag

GIsteren waren we bij Adrian op verjaardag in het Better Park in Almeria. Dat is een nieuw binnenpretpark voor kinderen. Met ballenbakken, speelrekken, een zaal met Wii en andere spellen, dansen, zelfs een schaatsbaan, een eetzaal, een cafeteria met tv beelden van alle speelgebieden zodat vader en moeder wat kunnen nuttigen en toch ook mee kunnen kijken..

Erg mooi en modern, voor Almeria! En het was nog heel gezellig ook.

Ana hoorde gisteren dat 'haar bombo' een meisje is...en het gaat waarschijnlijk Ana heten (of Claudia). Dat wordt hier allemaal net zo makkelijk van te voren allemaal besproken met iedereen..

komkommertijd

Gisterenmiddag zaten we weer met Freya en Alvarito op het terras bij het strand. Met bier en tinto de verano. Gezellig. De jongens speelden op het strand en in het speeltuintje. Ze zaten onder de blubber en stof en viezigheid toen we gingen dus Fran en ik zijn eerst nog even de zee in geplonst voor we naar huis gingen.

Het kindertheater in Roquetas hebben we maar even gelaten voor wat het was daarna want met twee enorme bellen tinto de verano  zag ik het allemaal niet zo helder meer.

Morgenmiddag/avond hebben we verjaardag, van Adrian, het zoontje v Ana en Fede en voor vanmiddag hebben we nog geen plannen. Op de bank voor de tv met de airco aan?! Waarschijnlijk, tot een uur of acht, dan nog even een duik in zee en dan Fran naar bed brengen, dat zal het wel worden.

Nog een weekje dan gaan we op kampeervakantie naar Trevelez. Misschien dit weekend ook nog wel een nachtje met de tent weg. Was lekker afgelopen weekend. We zien wel.

En volgende week dinsdag gaat Fran met de zomerschool naar een waterpretpark zoals ieder jaar. De ouders zijn ook welkom. Ik ga er na het werk heen, is altijd een klein feestje!

Simba

Fran zijn dikke maatje Simba is vannacht doodgereden.

We vonden hem vanmorgen op straat, vlak bij huis.

meubilair

Vroeger, wel 22 jaar geleden of zo, reed ik op een manege en daar reed een jongen die ik heeeeel erg leuk vond. Hééééééééééééél erg leuk. Twee jaar lang was ik helemaal verliefd. Donkerbruine ogen, en een grote ontdeugende grijns. Foute man natuurlijk. (Maar hij heeft nu wel een paard. Misschien had ik het toch anders aan moeten pakken). Na een hele poos in zijn ogen te hebben gekeken, en hij in de mijne, zo bleek, begon hij me op colaatjes te trakteren. Hij reed een les eerder, en als ik dan uit de les kwam had hij een colaatje voor me klaarstaan. Hoe romantisch.

Op een gegeven moment bracht hij me altijd thuis. Hij was al student, ik nog net op het VWO, en hij had een klein oud autootje, dat wel heel hard kon. En zo scheurden we langs de Vecht door de bochten naar huis. En ik was verliefd, jemig, wat was ik verliefd!! Maar we 'hadden' nog niets..

Een jaar later studeerde ik in Wageningen. En hij inmiddels niet meer. Hij werkte in de informatica. Toen er een groot studentenfeest werd gehouden waar hij graag heen wilde vroeg hij of hij bij mij mocht overnachten. Maar natuurlijk! Ik zou wel een matras van Jan Willem lenen, geen probleem.

Jan Willem was er dat weekend niet en had zijn deur op slot dus ik kon geen matras lenen. Ook geen probleem want we hadden een knalfeest, dronken ieder 8 biertjes en werden daar ontzettend dronken van. We hebben zo staan zoenen dat de barman ons op de schouder tikte en vroeg of hij nu eindelijk ook onze gezichten eens mocht zien, (daar kon ik me dus daarna nooit meer vertonen) en toen slingerden we naar huis, op de fiets, ik achterop, en rolden we zo mijn bed in, aangekleed en meteen knock out...(Maar goed ook want ik was twintig en nog ontzettend maagd...) En toen was 'het aan'; zes hele weken lang. Daarna heb ik nog zeker tien weken mijn ogen uit mijn kop gehuild maar het was allemaal zeer zeker de moeite waard. Zulke herinneringen daar doe je immers je hele leven mee! Hoe kwam ik hierop. O ja.

Enfin, dat vriendje had een vriendin die Annemarie heette. Geen romantiek, gewoon vriendin. Bij die vriendin zat hij dagelijks, ze rekenden hem al tot het vaste meubilair daar thuis. Dat intrigeert mij wel. Dat soort mensen, vast meubilair.

oo ooooo Simba heeft weer een hagedis naar binnen gesleept en is nu het doodsspel 'kat en hagedis' aan het spelen. De staart is ie al kwijt....

Laatst lag er een op de badmat, dood of halfdood. En ik ging 's nachts in het donker naar de wc, stapte erbovenop.....

Dat voelt als koud rubber en het zegt 'ÚCH', best hard, als je erop stapt. En dan is het dus echt dood...

Over meubilair gesproken. Toen had ik best even in een lekkere leunstoel willen zitten.

uit

Het werd Cabo de Gata, da's hetzelfde natuurgebied, maar aan de andere kant vd berg. We waren in een kleine baai, die we helemaal voor onszelf hadden. Er stond vrij veel wind maar dat maakte het beter uit te houden in de zon. Om te slapen op het strand was dat echter niet zo'n lekker idee, daar zochten we later een andere oplossing voor. Gelukkig had ik toch de tent ook achterin de auto gegooid, en niet alleen de slaapzakken.

De vuurtoren van Cabo de Gata. Die heeft ons de hele nacht om de zoveel seconden in het licht gezet.

De baai waar we de hele dag vertoefd hebben. We hebben krabbetjes gezocht, met gormiti's gespeeld, boek gelezen:'de jongen in de gestreepte pyama van John Boyne' (mooi), met de bal gespeeld, gegeten, gestruind, gezwommen, geschaakt...

Tot we het zat werden, toen hebben we het boeltje bijeengepakt en hebben we een geocache in de buurt gescoord, een ijsje gegeten en daarna een plekje gezocht voor de tent. Bijna windstil, tegen de berg aan, hoog, met mooi uitzicht...

ergens in de verte de vuurtoren...

Vandaag warme broodjes ontbeten, gebakken op het brandertje..daarna naar zee afgedaald, daar lagen we al in om half tien. Ander strandje, ook mooi, maar met meer mensen. En zo tegen het middaguur toen het echt warm en drukker begon te worden weer terug naar huis. Genoeg zon gehad dit weekend!

San Jose

Gisteravond naar een goochelaar geweest met Fran, aan het strand v Aguadulce. Met Freya en Alvarito afgesproken voor woensdag, die zaten er ook. We gaan weer op het terras hangen met een biertje en een tinto de verano en de kinderen gaan op het strand spelen.

Alles goed hier. Af en toe vind ik het brood in de koelkast, de afstandsbediening van de tv in het washok naast de wasmand, de CD-rom van Peter Pan in het linker laadje, rechts onderin....dus we zijn wel aan echte vakantie toe!

Dit weekend gaan we naar San Jose en we nemen de slaapzakken mee, olé!

zwaar leven

Omdat het kermisweek is, is er vanalles te doen in t dorp. Dus waren de kinderen met de zomerschool naar het park vanmorgen om aan een tekenwedstrijd mee te doen. Fran kwam met een grote medaille thuis. Hij had Gormiti's getekend en gewonnen. Stoer!

Uit school meteen door naar de Bola Azul, om foto's te laten maken van zijn tanden. Hij sliep in de auto en ik heb hem slapende uit de auto op mijn rug gehezen. We konden zo doorlopen en hoefden helemaal niet te wachten. Hij heeft bijna slapende de foto laten maken. Dus we waren zó klaar, verrassend!

Daarna thuis niet veel meer gedaan en vroeg naar bed. Bijslapen. Want de dag ervoor was het wel bijna twaalf uur voordat we op bed lagen, door de kermis..Vanmorgen was hij nog helemaal niet uitgeslapen dus ik heb hem wat langer laten liggen. Meestal ontbijt hij thuis maar op de zomerschool is ook de gelegenheid tot ontbijten, dus daar hebben we vandaag maar gebruik van gemaakt.

Vanavond is er weer theater voor de kinderen in het amfitheater in Roquetas....zwaar leven vakantietijd hier...

Regen

We waren weer op de kermis gisteravond, met Miek. Fran sprong op trampolines, op springkussens, liep over houten loopbruggen en klom in de touwladder, het zweet liep over zijn hoofd, hij zat op een gekke stier en wij aten shoarma. Niet zó lekker als bij jullie, want dat hebben ze hier niet, maar wel lekker. (even opschrijven voor in Nld; shoarma eten. En Hema tompouce!)

En nu regent het! Echte Regen! En een beetje rommel. Lekker wel!

Vanmiddag gaan we naar het ziekenhuis, Fran heeft een afspraak voor een ortopantomografie! Rara, wat is dat, wie het weet mag het zeggen...

zondag

Zondag hadden we bezoek van Ana, Fede en Adrian. Eerst bij ons thuis, de kinders in het zwembad en daarna naar het strand van Aguadulce. Ana is 4 mnd zwanger en heeft al echt een buik. Véél mensen en véél auto's op het strand!

Volgende week weer naar San Jose hoor. Dit is me echt te druk. Misschien weer een keer met de tent en een nachtje daarblijven. Zou leuk zijn.

En ik denk dat we de eerste week van augustus naar Trevelez gaan. Camping met zwembad, in de bergen op 1500 meter, dat scheelt weer een paar graden, vlak bij riviertjes, bos en mooie routes. Heb net gebeld, plek zat, we hoeven niet te reserveren. Kijk, dát vind ik een positief voorteken. Dat het niet zo mudje vol zit en we rústig kunnen kamperen. Er is niet veel te geocachen, da's dan weer jammer. Maar het is vast toch te warm om veel te lopen.

kermis

Simba eet en rent en speelt weer. Gisterenochtend om tien uur brachten we hem weg en even voor tweeen konden we hem weer ophalen. Gecastreerd, met hechtingen van binnen die vanzelf oplossen, dus we hoeven niet meer terug. Hij sliep nog toen we hem ophaalden en hij heeft de rest vd dag door het huis gewaggeld, compleet groggy. Vandaag is hij zijn (bijna) oude zelf weer.

Gisteravond waren we op de kermis. Fran sprong wat af op de springkussens en botste in de botsauto's. Hij wilde ook in zo'n groot ronddraaiend oktopus-ding wat dan ook nog eens omhoog en omlaag gaat. Dat heb ik nog maar even uitgesteld tot een andere dag want dan moet ik mee erin. Misschien kan ik nog iemand anders charteren om er mee in te gaan...De tren de las brujas (heksentrein)waar hij zo naar uit had gezien was er helemaal niet. Wel een andere spooktrein die helemaal niet eng genoeg was. Of is hij nu zo groot dat hij het zo ie zo niet meer echt eng vindt? Uiteindelijk met een grote suikerspin weer op weg naar huis..

knikkers

Gisteravond waren we op de middeleeuwse piratenmarkt in Roquetas. Ik vond het niet zo leuk als andere jaren, er liepen geen leuke figuren rond en er was geen straattheater, maar misschien waren we gewoon te vroeg?

We liepen er rond, Fran at iets lekkers op de trap van het amfitheater, we kochten niets en we waren zo weer weg eigenlijk.

Straks gaat Simba naar de dierenarts om zijn knikkers te laten weghalen. Hij loopt al de hele ochtend te schooien om eten, maar ja, dát mag nu even niet.

zomerfestijn

Wij komen net van het kindertheater. Was leuk. Hier aan de boulevard. Gisteren ook, in Roquetas. En morgen is er middeleeuwse markt in Roquetas. Ook leuk! Vanavond was er ook een jazz concert, maar daar kon ik helaas niet naar toe. Kan niet alles hebben he...

Fran maakt het goed op de zomerschool. Ze kweken groente, ze 'koken' (prutten met gelatine en taart en zo), ze schaken (Fran is gek op schaken!) en freubelen met papier en klei.

De kermis begint hier in het dorp vandaag of morgen. Ze zijn aan het opbouwen. Fran is al helemaal opgewonden! Misschien kunnen we er een tweede goudvis bij winnen, dan is Maria niet zo alleen. Die hebben we dus al een jaar, want we wonnen haar vorig jaar op de kermis. (We gingen voor een schildpadje....) Ze gedijt goed. Houdt van groen water en veel eten. Ze schooit. Als ik hier aan de computer ga zitten dan gaat ze net zo hard spetteren en tegen het glas kloinken tot ik haar opmerk en haar eten geef. Echt!

Weten jullie misschien waar ik het cd-rommetje met het computerspelletje van Peter Pan gelaten heb? Wij zoeken ons een bult!

heet

Het is hier uitverkoop, en ik heb nog helemaal niets gekocht.

Wel een afspraak gemaakt met de dierenarts. Zaterdag wordt Simba gecastreerd. Och arme..

En we hebben in zee gedobberd.

Vanavond gaan we naar het kindertheater in Roquetas en donderdag ook, maar dan hier in Aguadulce.

Fran is lief.

En wat zullen we de eerste week van augustus nou eens gaan doen? 'Kamperen bij het strand', zegt Fran. 'Of ergens in het bos met een riviertje en een zwembad en een speeltuin er bij', zeg ik. Heet is het overal..

errug warm!

Nou, dat was het dan. Weer een weekend voorbij. We hebben in Aguadulce op het strand gelegen. Ik vind het drie keer nix. Zó veel mensen! En veel te heet. Daar heb ik in San Jose op de een of andere manier nooit last van. Maar er zijn wel speeltuintjes op het strand. Met glijbanen en schommels. Leuk voor Fran.

Verder met Ana afgesproken voor volgend weekend hier thuis. Adrian krijgt een broertje of zusje!!

De rust in huis is weder gekeerd. Het cubaanse manvolk heeft een onguur persoon bezocht die geld leent tegen heel hoge rente zodat je zowat het dubbele terug moet betalen en als je dat niet op tijd doet dan verbouwt hij je gezicht om je er aan te herinneren! Om te doen wat hij moet doen. Hij is hier weer weg. Het was een behoorlijk enerverend weekje. M is errug dankbaar dat ik hem geholpen heb, op allerlei fronten. Maar dat hoeft niet, het was my pleasure! :-) -wordt niet vervolgd-

Het leven

Het boek is niet zo interessant, bovendien heb ik het al eens eerder gelezen blijkt nu. Maar ik houd vol en lees het wel uit.

Wat voor dag leven we vandaag, donderdag. Nou, Fran heeft het helemaal naar zijn zin op de zomerschool. 's Middags hebben we vaak vriendjes te spelen/zwemmen. Het zwembadje is lek, heb 1 gaatje gevonden en geplakt maar er moeten er meer zijn. De kat gaat vaak op de rand zitten drinken, en dat is glad, en als ie dan bijna erin glijdt zet ie zijn nagels uit. Lekker ding! Iedere dag pompen! Gisteravond waren we naar het strand en hebben we even een duik genomen.

Miguel was terug uit Praag, dinsdag. Met prachtige foto's van zijn dochtertje op zijn telefoon. Ook een zwart-wit-mengsel, net als Fran, zo'n mooi kleurtje! Volgende week gaat hij terug, om dicht bij zijn dochter te zijn en zijn familie proberen te lijmen...Het leven....wordt vervolgd...:-)...of niet natuurlijk...(Waarom hij dan eerst weer hier heen kwam? Papieren, papieren, het leven van een immigrant gaat niet over rozen maar over papieren!)

De buitenboel is nu ook helemaal geschilderd. Het ziet er weer goed uit! Nu eigenlijk alleen de achterkant van het huis nog, in de steeg, maar ik weet niet hoe, daar heb ik een héle lange ladder bij nodig en dat zie ik niet zo zitten. De buren hebben hetzelfde probleem, de meeste hebben opnieuw geverfd tot op zo'n drie, vier meter en de rest hebben ze de rest gelaten. Misschien doe ik dat ook wel, van onder is het er slechter aan toe als van boven.

Vanavond hebben we voor het eerst weer kindertheater deze zomer. Leuk, gaan we heen! Gaan we Freya en Alvarito zien. Benieuwd hoe ze het gehad hebben in Nld. Ze zouden naar sprookjeswonderland bij Enkhuizen gaan, even horen. Met Fran wil ik ook zoiets gaan doen als we daar zijn. Naar de Efteling of naar Sprookjeswonderland of zo. Hij is nog nooit naar een pretpark geweest, behalve dan hier het wild west dorp met dierentuin, Mini Hollywood.